Een website is meer dan alleen de content, de inhoud. Eigenlijk heeft een website drie kanten. Samen vormen ze drie pijlers die zorgen voor een optimale zichtbaarheid voor je online bezoekers. Heel belangrijk dus dat die op elkaar aansluiten!
Drie pijlers
Voor een professionele website is het belangrijk als de drie pijlers op elkaar aansluiten. Niet alleen omdat ze dan voor je bezoeker als één geheel overkomen, ook Google wil goed snappen wie jij bent en wat je biedt. Dat noem je SEO (of Search Engine Optimalisation).
Laten we eens kijken uit welke drie pijlers een website bestaat.
De voorkant
De voorkant is de zichtbare kant: de vormgeving en de kleuren, je brand. Een goede voorkant komt overeen met de uitstraling van je bedrijf en oogt professioneel. Werk voor een vormgever of dtp’er.
De achterkant
De achterkant is de niet-zichtbare kant en daarmee het werk van een webbouwer. Hij of zij maakt gebruik van alle functionaliteiten die je nodig hebt voor je website (technisch). Denk aan het behoud van snelheid van je website, doorklikbare links en SEO.
De inhoud
Dan de inhoud. Dat is de content. Die bestaat -meestal- voor het grootste deel bestaat uit tekst. Die tekst moet in woorden uitstralen waar jij als bedrijf voor staat. Waarom je bestaat en waarom je diensten daarbij passen.
Zelf schrijven? Ga in de schoenen van je klant staan
De grootste valkuil bij de inhoud is een tekst die alleen maar vertelt wat je allemaal kan of wat het jou als ondernemer brengt. Tip: Ga in de schoenen van je klant staan, want die moet je enthousiast maken.
Nog meer tips en tricks als je zelf je website wil schrijven?
Lees dan hier mijn blog Teksten voor je website schrijven – 7 valkuilen.