Werkwijze

Taal Innovatie

Werkwijze

Taal Innovatie

Als tekstschrijver voor de bouw begrijp ik dat jouw projecten draaien om precisie en vakmanschap. Mijn werkwijze is erop gericht om complex vakjargon te vertalen naar duidelijke, overtuigende taal voor jouw opdrachtgevers.

Of het nu gaat om het schrijven van technische teksten of het neerzetten van een sterk merkverhaal voor een aannemersbedrijf, ik zorg dat de kern van jouw expertise naar voren komt

Contact opnemen

Een website moet reclame maken met als doel om meer klanten te krijgen. Met Taalinnovatie bouw je in vier stappen aan een stevige marketing. Daarbij staat centraal

  • waarom je doet wat je doet
  • hoe je dat doet
  • hoe je dat anders doet dan anderen
  • weten wie je wensklanten zijn
  • welke producten of diensten daarbij horen
  • duidelijk maken wat jouw klant daaraan heeft
tekstschrijver voor de bouw
Tekstschrijver bouw

Webteksten voor aannemers: van eerste scan naar resultaat

Het laten schrijven van webteksten voor de bouwsector vraagt om een specifieke aanpak. Tijdens mijn proces kijk ik niet alleen naar de inhoud,
maar ook naar de vindbaarheid. Voor veel klanten in de regio Rotterdam en Rhoon start ik met een websitescan
om te zien waar de kansen liggen. Zo bouwen we samen aan SEO-teksten die niet alleen informeren,
maar ook daadwerkelijk leads genereren voor jouw bouwbedrijf.

Stap 1

Websitescan

Is onze website goed? Zijn er verbeterpunten? Staan er fouten in de tekst en is het verhaal logisch? Om te weten hoe je website ervoor staat (en of je straks stappen kunt overslaan) is er de websitescan van Taalinnovatie.

Stap 2

Merkverhaal

Je bedrijf is je merk. Alle tekstuele uitingen van je bedrijf vertegenwoordigen de identiteit van je bedrijf. Een eenduidig en duidelijk verhaal is goed voor je bedrijf én voor je toekomstige klant. Sommige ondernemers hebben dat verhaal niet (meer) scherp. Het Merkverhaal van Taalinnovatie vormt straks de blauwdruk van alle marketinguitingen.

Stap 3

Webteksten

Heb jij je merk scherp? Dan moet de website een duidelijke weerspiegeling zijn van je merk. Je website is de thuisbasis van alle communicatie ‘naar buiten’. Met duidelijke SEO-teksten in begrijpelijke taal en een logische structuur gaan jouw klanten ‘aan’!

Stap 4

Contentabonnement

Content betekent niets anders dan inhoud. Om meer bezoekers naar je website te trekken heb je (tekstuele) content nodig die zorgt voor meer kijkers op je website. Denk aan blogs, een maandelijkse nieuwsbrief, e-mailmarketing, flyers en artikelen. Goed voor je online zichtbaarheid én voor je SEO.

Projectteksten en contentmarketing voor de bouw

Naast standaard webpagina’s help ik bouwbedrijven met het schrijven van specifieke projectteksten voor projectwebsites.

Voorbeelden van webteksten in de bouw laten zien dat een goede contentstrategie essentieel is voor thought leadership. Wil je structureel bouwen aan je online zichtbaarheid? Dan is een contentabonnement een slimme keuze om jouw projecten continu in de spotlight te zetten.


Veelgestelde vragen over tekstschrijven voor de bouw

Bouwprojecten zijn technisch complex en vol vakjargon. Een tekstschrijver in de bouw begrijpt de sector en weet hoe je deze vaktaal vertaalt naar duidelijke taal die begrijpelijk is voor je klanten. Dit verhoogt de kans dat potentiële klanten ook daadwerkelijk contact met je opnemen.

Ja, het schrijven van projectteksten voor de bouw is een belangrijk onderdeel van mijn diensten. Deze teksten zijn essentieel voor contentmarketing en helpen om jouw afgeronde projecten of nieuwe bouwplannen professioneel te presenteren aan de buitenwereld.

Voor de lokale vindbaarheid in bijvoorbeeld de regio Rotterdam of Rhoon gebruik ik specifieke SEO-teksten. Door zoekwoorden zoals “tekstschrijver bouw Rotterdam” strategisch te verwerken, trekken we gericht klanten uit jouw directe werkgebied aan

Zeker. Naast webteksten voor aannemers help ik ook bij het schrijven van technische teksten. Ik zorg ervoor dat de inhoud technisch klopt, maar dat de boodschap commercieel aantrekkelijk en overtuigend blijft voor de lezer.

Met een contentabonnement zorg ik voor een continue stroom aan nieuwe content, zoals blogs of updates over lopende projecten. Dit is een ideale manier om aan thought leadership te doen en je autoriteit binnen de bouw- en technieksector structureel uit te bouwen.

Wil jij ook een duidelijk verhaal?

Taalinnovatie

Ghijseland 153
3161 VL Rhoon

06 108 309 07

annet@taalinnovatie.nl

KvK nummer: 72102373

Btw nummer: NL001968367B74

Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief met taaltips en wetenswaardigheden.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.