Merkverhaal
Taal Innovatie
Je kunt als bedrijf een prachtige website laten maken, maar als het verhaal van je bedrijf niet (goed) uitdraagt wie je bent, wat je doet en waarom, dan doet de website niet waarvoor hij bedoeld is: de juiste klanten trekken.
Merkverhaal: een heldere focus
Marketing les 1: mensen kopen bij mensen. Een potentiële klant wil dus duidelijk weten
- waarvoor hij bij jou moet zijn (product of dienst) én wat hem dat oplevert
- waarom hij bij jou moet zijn en niet bij de concurrent (onderscheidend)
- hoe jij dat aanpakt
- waarom je doet wat je doet (je ‘why’)
Het is daarom heel belangrijk dat iedere communicatievorm van je bedrijf hetzelfde beeld geeft, consistent is. Een eenduidig verhaal geeft duidelijkheid en blijft -door herhaling- beter hangen in het brein van je klant.
Voor wie is het Merkverhaal
Voor bedrijven die hun positie niet helder (meer) hebben. Bijvoorbeeld doordat in de loop van de tijd de focus van je onderneming is verlegd naar een andere doelgroep of juist meerdere doelgroepen. Of omdat je meer producten hebt dan waarmee je ooit begon. Of andere producten. Dat hoort tenslotte bij ondernemen!
“Grote kans dat je missie en visie niet mee is veranderd”. Of maakt helemaal geen deel meer uit van je huidige marketing. Het gevolg is een diffuus beeld, dat je klant niet aanspreekt en hij dus niet onthoudt.
Dus is het hoog tijd om de communicatiepijlers van je bedrijf weer aan te scherpen met het Merkverhaal van jouw bedrijf. Want klanten kiezen het liefst voor bedrijven met een duidelijk en helder verhaal.
Waarom een Merkverhaal
Met het Merkverhaal van Taalinnovatie
zet je weer scherp neer wie je bent, wat je doet, waarom je dat doet en voor wie
trek je je missie en visie weer strak
bepaal je hoe jouw producten in dat plaatje passen
krijg je een actuele blauwdruk van je bedrijf die je direct kunt gebruiken voor alle marketingcommunicatie
Die duidelijke positionering trekt meer klanten aan, maar ook de juiste klanten: jouw wensklanten.