Content zoals blogs, afbeeldingen, quotes en video’s zorgen voor je zichtbaarheid op je website of sociale mediakanalen. En daarmee aan de basis voor een relatie met jouw ideale klant. Door strategisch te werk te gaan, krijg je overzicht en dat biedt rust. Daarnaast kun je je content vooraf inplannen. Ook dat biedt rust.
Met je contentstrategie bepaal je in welke vorm je je content wil gieten . Dat kunnen bijvoorbeeld blogs zijn, of video’s, afbeeldingen en vlogs. Je bedenkt ook hoe vaak je iets post en op welke kanalen je je bijdrage wil posten. Dat kan je website zijn, maar meestal zal je ook andere kanalen gebruiken om lezers te attenderen op je bijdrage.
“Content is het bouwen aan een relatie”
Content is er in de eerste plaats op gericht op een relatie op te bouwen.
Meer weten over hoe dat werkt? Lees het artikel Daten met je doelgroep: 4 tips om een ultieme relatie op te bouwen
Overbodig om te zeggen, maar de kracht zit ‘m in de herhaling. Het herhaaldelijk zien van jouw naam zorgt ervoor dat anderen je leren kennen. En zeg zelf: ga jij een relatie aan met iemand die je niet kent? Precies!
Wie een beetje van marketing weet, kent de fases
- to know
- to like
- to trust
Mensen moeten je eerst leren kennen. Daarna moeten ze een klik met je voelen (‘je leuk vinden’). Pas daarna komt het vertrouwen dat jij de persoon bent waar ze moeten zijn voor de oplossing van hun probleem. Inkoppertje: dat kost tijd. Verwacht dus ook geen stijgende verkoop, zeker niet in het eerste half jaar van regelmatig posten.
Mijn content-maandkalender is anders dan anders. Ik verzin een onderwerp en de kalender geeft me structuur.
Kan ik jou daar ook mee helpen? Download ‘m hier.
Voor mij is mijn content maandkalender een overzichtelijk hulpmiddel om per maand (!) mijn content te maken en in te plannen. De kalender biedt overzicht en dat helpt me om weerstand te bieden tegen stemmetjes op mijn schouder die vinden dat ik ‘nu eens wat aan mijn content moet gaan doen’.
Deze kalender gaat uit van een thema of een klantcase per maand. Ook weer: herkenning.
- week 1: probleem
- week 2: verlangen, wens
- week 3: oplossing
- week 4: call te action
Vooral de oplossing biedt de mogelijkheid om meer van jezelf en je bedrijf te laten zien en is daarom uitstekend onderwerp voor een blog. De blog kan dan wat meer tekst hebben, waar je op je sociale kanalen met een introductie en een link naar kan verwijzen.
Kan ik je helpen met het schrijven van je blogs en teksten voor sociale media of wil je sparren over wát je moet schrijven?
Neem contact op. Leuk om kennis met je te maken!